Evaluarea și notarea elevilor
Evaluarea rezultatelor școlare reprezintă o activitate educativă complexă de colectare
sistematică a informaţiilor despre calitatea şi dinamica rezultatelor școlare, de prelucrare şi
interpretare contextuală a acestora în vederea adoptării unor decizii semnificative, finalităţilor
educaţiei şi scopului acţiunilor de evaluare.
Notarea rezultatelor școlare reprezintă expresia numerică a aprecierii performanțelor școlare
ale elevilor.
Tipuri și metode de evaluare.
Evaluarea rezultatelor învăţării se desfăşoară prin:
a) evaluarea iniţială, realizată la începutul fiecărui ciclu de învăţămînt/ la preluarea de către
profesor a unui colectiv nou de elevi;
b) evaluarea formativă/curentă, realizată pe parcursul procesului didactic la disciplinele de
studiu;
c) evaluarea sumativă/ finală, realizată la finele unităţii de învăţare/capitolului/
semestrului/anului şcolar/ ciclului de școlaritate.
12. Numărul de evaluări sumative obligatorii pe perioada unui semestru, la fiecare disciplină de
studii, trebuie să fie, cel puţin, egal cu numărul săptămînal de ore prevăzute de Planul-cadru de
învățămînt pentru anul şcolar curent, dar nu mai mic decît doi.
Evaluarea finală a nivelului de competenţe specifice în învăţămîntul primar se realizează prin
testarea naţională în învăţămîntul primar, organizată şi desfăşurată în conformitate cu Metodologia
aprobată de Ministerul Educaţiei.
Evaluarea finală de certificare a performanței educaționale în învățămîntul secundar, se
realizează la finele fiecărui ciclu de învățămînt după cum urmează:
a) examenele naţionale de absolvire a învăţămîntului gimnazial;
b) examenul naţional de bacalaureat.
Evaluările finale, de certificare a nivelurilor din învățămîntul secundar se organizează şi
desfăşoară în conformitate cu metodologiile aprobate de Ministerul Educaţiei.
Instrumentele de evaluare aplicate în învățămîntul primar şi secundar sînt: probe orale, probe
scrise, lucrări practice, precum și metode complementare - observarea sistematică a comportamentului,
investigaţia, proiectul, portofoliul, autoevaluarea, utilizate în dependenţă de particularităţile psihopedagogice
ale elevilor și de specificul curricula disciplinare.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu